Vesti 05.11.2025.
A1 Partnering program ulazi u treći ciklus: Evo kako vaš startap može postati deo A1 portfolija
Autor: Netokracija - Anastasija Uspenski
Izvor: Netokracija
U trećem ciklusu A1 Partnering programa, kompanija A1 nastavlja da povezuje startape i velike sisteme kroz otvorene inovacije. Ana Vučković iz A1 Innovation tima otkriva kako izgleda uspešna saradnja sa startapima, zašto je ovogodišnji fokus na 'hospitality' industriji i koje konkretne prilike čekaju nove partnere.
A1 Partnering program ulazi u svoj treći ciklus i postao je jedno od najprepoznatljivijih mesta susreta između korporativnog sveta i startap zajednice u Srbiji. Ideja programa je jednostavna, ali ima snažnu poruku: kroz otvorenu inovacionu platformu otkrivati, testirati i razvijati digitalna rešenja koja donose vrednost korisnicima A1 i otvaraju nova tržišta za startape.
O tome kako se program razvijao, šta startapi mogu da očekuju od ovogodišnjeg poziva posvećenog industriji ugostiteljstva (hospitality) i zašto su radoznalost i povezivanje ljudi ključ uspeha u inovacijama, razgovarali smo sa Anom Vučković, koja je Partnering Program Manager u A1 timu za inovacije.
Kako biste opisali evoluciju A1 Partnering programa od 2023. do danas?
Ana: Partnering program je prvo sistemsko open innovation iskustvo u A1 – način da se povežemo sa tehnološkom zajednicom i kroz zajedničke projekte gradimo nova partnerstva. U prva dva ciklusa mnogo smo naučili: kako da budemo brži, fleksibilniji i da bolje razumemo način rada manjih, agilnih timova. U tom procesu sazrevao je i sam program, ali i mi kao organizacija, danas mnogo jasnije znamo kako izgleda uspešna saradnja između velikog sistema i startapa.
Šta je presudno da saradnja između korporacije i startapa pređe iz pilot faze u tržišnu ponudu?
Ana: Ključ je u međusobnom razumevanju i spremnosti na prilagođavanje. Mi kao velika korporacija imamo složene procese i procedure koje zahtevaju vreme i proveru, dok su startapi brzi, agilni i često bez iskustva u korporativnom okruženju. Kada i jedni i drugi razumeju tu razliku i nauče da se nađu “na pola puta”, saradnja zaista može da funkcioniše.
Startapi kroz program dobijaju priliku da svoje rešenje testiraju u realnim uslovima, uz podršku A1 prodajne mreže, pristup širokoj bazi korisnika i feedback eksperata iz različitih oblasti. Oni koji uspešno završe pilot dobijaju mogućnost da njihovo rešenje postane deo A1 portfolija, što donosi potencijal rasta i širenja kroz A1 Grupu u regionu.
Ovogodišnja tema programa fokusirana je na hospitality industriju. Zašto upravo taj sektor?
Ana: Hospitality je jedna od strateških tema u okviru našeg poslovnog portfolija. A1 želi da se pozicionira kao tehnološki partner koji nudi celovita rešenja, od osnovnih telekom servisa do naprednih digitalnih alata prilagođenih specifičnim industrijama.
Kroz A1 Hospitality portfolio želimo da ugostiteljima ponudimo kompletno iskustvo: od pouzdane konektivnosti i sigurnosne infrastrukture, do pametnih i specijalizovanih rešenja koja olakšavaju svakodnevni rad i unapređuju iskustvo gostiju. Naš cilj je da budemo aktivan partner u digitalnoj transformaciji ovog sektora.
Kako A1 koristi veštačku inteligenciju i digitalne alate u procesu selekcije startapa?
Ana: Od tima za inovacije očekuje se da postavlja standarde u korišćenju digitalnih alata, i to je naša svakodnevna praksa. Korišćenjem AI alata automatizovali smo deo procesa mapiranja tržišta i pretrage potencijalnih rešenja, što nam omogućava da brzo dođemo do najrelevantnijih kompanija.
Takođe, interno automatizujemo i koordinaciju i evaluaciju projekata kako bismo sačuvali energiju za ono što je suštinski najvažnije: razumevanje ljudi, proizvoda i zajedničkih prilika. Razvijamo rapid scouting proces koji, uz pomoć AI, omogućava da pronađemo vendore za bilo koju usku potrebu u A1 biznisu u roku od dva do tri radna dana.
Kako izgleda put jednog startapa kroz A1 Partnering program?
Ana: Sve počinje prijavom na sajtu A1 Partnering. Svaka prijava prolazi kroz nekoliko faza evaluacije, od inicijalnog pregleda do razgovora sa timom i ekspertske analize. Rešenja koja prođu selekciju ulaze u A1 Hospitality portfolio i postaju deo ponude koja se nudi poslovnim korisnicima kroz A1 prodajne kanale.
Oni tako dobijaju realnu tržišnu priliku, vidljivost u velikoj bazi korisnika i podršku A1 prodajne sile. Rešenja koja se pokažu uspešnim mogu dugoročno postati deo partnerskog portfolija, a najuspešniji imaju mogućnost integracije u druge kompanije iz A1 Grupe širom Evrope.
Koje su ključne veštine za građenje ‘open innovation’ kulture u velikoj kompaniji?
Ana: Pre svega, radoznalost i sposobnost da vidiš širu sliku. Naš posao je balans između dva sveta: strukture velikog sistema i agilnosti startapa.
Drugo, potreban je preduzetnički mentalitet, upornost da se ideja izgradi i “progura” u sistemu koji ima ustaljene procese. Inovacije se retko dešavaju lako; one su rezultat uporne želje da se napravi nešto novo i korisno.
I treće, sposobnost povezivanja ljudi i perspektiva. Inovacije se dešavaju na preseku industrija, tehnologija i timova, i zato je važno imati duh saradnje i otvorenosti.
Za kraj, šta biste poručili startapima koji razmišljaju da se prijave na ovogodišnji poziv?
Ana: Ako razvijate rešenja za hospitality sektor, prijavite se! Tražimo zrela digitalna rešenja koja rešavaju konkretne izazove ugostiteljskog biznisa, bilo da unapređuju iskustvo gostiju ili optimizuju interne procese. Posebno nas zanimaju timovi koji već imaju prve korisnike i tržišne reference, kao i inostrana rešenja spremna za lokalizaciju na srpsko tržište.
Pored tematskih poziva, podsećam da A1 ima i always-on otvoreni poziv za partnerstva, kroz koji smo stalno otvoreni za zrele SaaS kompanije sa dokazanim tržišnim trakcijama, bez obzira na industriju. Prijave su otvorene na zvaničnom sajtu A1 Partnering programa.
Tagovi:
Dopao ti se tekst?
Podeli ga sa prijateljima!