Vesti 07.10.2024.
A1 Srbija pokrenuo je novo izdanje Programa partnerstva: Podrška startapima do većeg broja korisnika
Autor: Netokracija - Anastasija Uspenski
Izvor: Netokracija
A1 Srbija otvorio je drugu sezonu A1 Programa partnerstva, u kom traži partnere u startapima i tehnološkim kompanijama sa kojima može da unapredi digitalna iskustva korisnika.
Nadovezujući se na uspeh prethodnog poziva, Program partnerstva za 2024. učesnicima pruža priliku da brže skaliraju svoje proizvode koristeći mrežu korisnika A1, mentorstvo stručnjaka i prodajnu podršku ove kompanije i dobiju pristup poslovnim partnerima i drugim tržištima A1 Grupe širom regiona.
Poziv je namenjen inovativnim tehnološkim kompanijama i startapima u fazi skaliranja koji imaju razvijeno digitalno B2B ili B2B2C rešenje za primenu u retail industriji i prve korisnike. Regionalnog je karaktera i traži se digitalni proizvod koji može da se prilagodi potrebama srpskog tržišta.
I ovogodišnji program ima podršku Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i ICT Hub-a, a dodatno i regionalnu dimenziju. Traže se inovativna rešenja za maloprodajni sektor, sa ciljem da se ubrza razvoj i primena digitalnih rešenja u B2B i B2B2C domenima.
A1 Program partnerstva otvoren je za prijave do 20. oktobra 2024. Kompanije zainteresovane za učešće mogu pronaći više informacija i podneti prijave na zvaničnom sajtu. Sve pojedinosti ovogodišnjeg Programa, kriterijume za prijavu, kao i uspešne priče od prošlog izdanja, s nama je podelila Ana Ninković, Inovation Manager u A1 Srbija.
Ana, za početak, koji je glavni cilj A1 Programa partnerstva za 2024. godinu?
Ana: A1 Program partnerstva je kreiran sa ciljem razvijanja novih strateških partnerstava sa startapima i inovativnim tehnološkim firmama koje razvijaju digitalna rešenja usmerena na potrebe korisnika. Takvo usmerenje je ostalo u osnovi i drugog tematskog poziva koji smo otvorili ove jeseni, ali smo se sada više fokusirali i usmerili na industriju maloprodaje jer smo uvideli veliki potencijal u osnaživanju poslovanja ovog segmenta.
Ideja za pokretanje ovakvog programa pokrenuta je iz potrebe biznisa za unapređenjem i diverzifikacijom poslovanja. Uvereni smo da uz ključne resurse kojima kao velika organizacija raspolažemo i saradnju za inovativnim tech firmama koje imaju već razvijene digitalne proizvode možemo da pružimo servise i usluge koji će našim biznis korisnicima pomoći da efikasnije vode svoje poslovanje.
S kojim se to izazovima suočava maloprodajni sektor u Srbiji, i kako digitalna rešenja mogu pomoći u njihovom rešavanju?
Ana: Tokom planiranja ovogodišnjeg poziva trudili smo se da sagledamo potencijal razvoja različitih industrija na našem tržištu i uočimo izazove sa kojima se susreću. Na taj način se retail industrija izdvojila jer je prepoznata kao brzorastuća posebno kada govorimo o e-commerce platformama. Sa druge strane, istaknuti su mnogi izazovi koji vlasnicima i menadžerima maloprodajnih objekata uskraćuju priliku da poslovanje vode brže, efikasnije i produktivnije. U intervjuima koje smo održali sa mnogim predstavnicima retail-a posebno su istaknuti izazovi koji se tiču integracije online i fizičke prodaje kako bi se kupcima ponudilo omnichannel iskustvo.
Uz veću potrebu za online kupovinom potrebno je odgovoriti i na sve učestalije zahteve kupaca koji očekuju brzo, personalizovano i besprekorno iskustvo kupovine. Što se tiče optimizacije internih procesa, održiv i efikasan lanac snabdevanja postaje ključan usled sve veće potražnje za brzim isporukama u e-commerce okruženju. Uz rešenja koja mogu da pomognu retail-erima da efikasnije koriste podatke o ponašanju potrošača, vidimo značajnu priliku za integracijom novih tehnologija posebno AI-a.
Koji su kriterijumi za prijavu, te koje karakteristike moraju da imaju startapi da bi ušli u obzir?
Ana: A1 Partnering program generalno je otvoren za različita rešenja sa fokusom na SaaS biznis model i startape u zrelijoj fazi razvoja. To podrazumeva da su rešenja već razvijena, plasirana na tržište i imaju bar prve korisnike, poželjno što veći feedback sa tržišta i prve prihode. U okviru tematskog poziva “Smart Retail” tragamo za B2B ili B2B2C rešenjima koja mogu da inoviraju ili optimizuju bilo koji deo sistema maloprodaje – od nabavke i skladištenja do optimizacije korisničkog iskustva na mestu prodaje.
U pogledu kriterijuma jako nam je značajan kvalitet samog proizvoda, vrednost koju donosi korisnicima i potvrdu da na adekvatan način zadovoljava potrebe tržišta kome je namenjen. Osim toga, od velike važnosti je i motivacija i kvalitet tima kao i raznolikost ekspertize njihovih članova kako bi bili u prilici da na duže staze obezbede održivo poslovanje. Takođe, značajna nam je i kompatibilnost rešenja sa našim aktuelnim portfoliom i ponudom ICT servisa kao kompanijskom strategijom i planovima za dalji razvoj u odnos na koje ispitujemo potencijal rešenja za saradnju.
S druge strane, šta oni mogu da očekuju od vas?
Ana: Mlade tehnološke firme i startapi u fazi skaliranja proizvoda imaju veliki izazov da dođu do što većeg broja korisnika sa kojima mogu da testiraju i istraže vrednost svog rešenja u čemu A1 može da im pruži podršku. Takođe, mentorstvo i saradnja sa stručnjacima različitih profila koju kao velika organizacija možemo da im pružimo, prodajna mreža i podrška u plasiranju proizvoda, pristup korisničkoj bazi, partnerima i drugim tržištima A1 Grupe kao što su Austrija, Slovenija, Hrvatska, Makedonija, Bugarska su značajan benefit koji je manjim firmama potreban.
Kroz aktuelan tematski poziv startapi će imati priliku da učestvuju u pilotu u okviru kojeg ćemo testirati potencijal saradnje. Izabraćemo firme iz naše baze biznis korisnika koji prestavljaju lidove za njihovo rešenje sa kojima će moći da testiraju vrednost rešenja i dobiju direktan feedback, a to je možda i najvažniji benefit koji neko ko razvija proizvod može da dobije od svoje ciljne grupe.
Program partnerstva za 2024. učesnicima pruža priliku da brže skaliraju svoje proizvode koristeći mrežu korisnika A1, mentorstvo stručnjaka i prodajnu podršku ove kompanije i dobiju pristup poslovnim partnerima i drugim tržištima A1 Grupe širom regiona.
Možete li da podelite neke uspešne priče iz prethodnog programa?
Ana: Na prvi poziv su pristigle ukupno 84 prijave a 11 ih je prošlo u uži izbor. Od toga su odabrane 4 firme da se sa njima uradi pilot projekat:
- TAU Commerce – e-commerce rešenje po sistemu ključ u ruke sa fokusom na brzinu i SEO.
- Klaritas – sistem za upravljanje terenskim radom i inventarom.
- B2Bee – rešenje za automatizaciju male i srednje veleprodaje.
- GapApp – rešenje za generisanje potražnje i smanjenje broja nenaplativih sati u servisnim industrijama.
Na osnovu rezultata pilota sa sve četiri firme, zaključili smo da je B2Bee rešenje pokazalo najveći potencijal za saradnju sa A1 na osnovu čega smo ušli o pregovore o saradnji, odnosno o ubacivanju B2Bee platforme u redovnu ponudu A1 za poslovne korisnike. Pored automatizacije poslovnih procesa i odnosa sa kupcima, platforma B2Bee omogućava laku, brzu i pre svega jeftinu integraciju sa svim modernim kanalima prodaje od kojih su najbitniji velike online e-commerce platforme koje spajaju kupce i veleprodaje direktno.
B2Bee tim čine veterani domaće IT scene koji su posvećeni kreiranju modernih softverskih rešenja i implementaciji najnovijih tehnologija kao što je AI. Pored toga sa firmom Tau Commerce nastavljamo pilot uz posvećenost većeg broja naših prodavaca koji će direktno testirati vrednost ovog proizvoda sa bazom poslovnih korisnika, pa se nadamo i ovoj potencijalnoj saradnji. Obe firme imaju vrlo komplementarna rešenja koja mogu biti iskorišćena u retail industriji zbog čega nastojimo da i kroz ovaj poziv prepoznamo ona koja mogu u zajedničkoj sinergiji da budu odgovarajući paket servisa većem broju firmi.
Partneri su vam EBRD i ICT Hub. Koja je uloga ovih organizacija u Programu?
Ana: ICT Hub i EBRD su naši partneri od prvog lansiranog poziva. Veliku zahvalnost dugujemo ICT Hub-u koji nas je uspešno uveo i vodio kroz proces uvođenja inovacija u našoj kompaniji. Veliki put je iza nas kad govorimo o internom građenju kulture inovacija koja je morala da bude osnova za građenje eksternih partnerstava.
Evropska banka za obnovu i razvoj je već na prvom predstavljanju A1 Programa partnerstva prepoznala vrednost i jedinstvenost našeg pristupa startapima i mladim tehnološkim kompanijama. Kao rezultat toga A1 Srbija je prva korporacija koja je na ovaj način dobila podršku Evropske banke. Naš zajednički cilj je da firme sa kojima izgradimo partnerstvo, dodatno sa EBRD programima podrške, kao što je Star Venture, dodatno osnažimo u njihovom daljem razvoju i skaliranju poslovanja.
Gledajući unapred, koja su vaša predviđanja za tehnološki ekosistem u regionu?
Ana: Neosporan je dalji rast IT sektora u Srbiji i širem regionu Balkana podstaknut rastućom potražnjom za IT uslugama i talentima kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou. Ovaj rast će posebno biti primetan u razvoju rešenja na tehnologijama koje uzimaju primat. Tehnologije poput AI, mašinskog učenja i automatizacije postaju ključni delovi poslovanja, ne samo u IT-u već i u industrijama kao što su proizvodnja, retail i poljoprivreda.
Sa druge strane, prilike koje dolaze sa 5G tehnologijom, koja će značajno unaprediti kapacitet i brzinu interneta, otvoriće vrata za razvoj napredne tehnologije kao što su IoT i pametni gradovi, koji će omogućiti bolju povezanost i optimizaciju resursa. Uloga telko industrije je ovde jako značajna i prilika je više nego jedinstvena za kreiranje rešenja i servisa koji mogu biti prava inovativna odstupnica.
Tagovi:
Dopao ti se tekst?
Podeli ga sa prijateljima!